Regelmatige updates over uw vakgebied?
1 januari 2018 - 116 keer bekeken

Het klinkt misschien als een rare titel voor het onderwerp van mijn verhaal, maar zo voelt voor veel mensen een bestelling krijgen die ze geplaatst hebben in een webshop. In een fysieke winkel koop je iets wat je direct afrekent, waardoor het echt voelt als een aankoop. Bij levering van een webshop bestelling is de betaling vaak al vooraf gedaan, dus de pijn van het betalen is al geweest als de bestelling aan de deur in ontvangst wordt genomen.

Het openmaken van een webshop bestelling voelt dus ook voor veel mensen als het uitpakken van een cadeautje, waarvan je de inhoud (hopelijk, je hebt het immers zelf besteld) al weet. Wat is er dan leuker dan wanneer de verpakking van je eigen cadeautje iets toevoegt aan die beleving. Dat kan op verschillende manieren. De verpakking kan natuurlijk functioneel zijn, maar daarnaast weten steeds meer (fulfilment & webshop)bedrijven dat het uitpakken van een cadeautje iets leuks, origineels of onverwachts moet zijn.

Er zijn natuurlijk legio manieren om dit te bewerkstelligen, door middel van een kartonnen doos met mooie opdruk waardoor je soms letterlijk een cadeauverpakking hebt, de bouwpakketten van bijvoorbeeld Coolblue (zie hun wedstrijden op social media wie de mooiste creatie maakt uit een doos) enzovoorts.

Helaas is het voor het milieu vaak jammer (en daar vallen terecht en gelukkig steeds meer mensen over) dat deze mooie pakketten met jouw bestelling veel te groot zijn. Tevens zijn ze vaak voorzien van veel extra opvulmateriaal (of dat nou papier of plastic is) wat zorgt voor ergernis en afdoet aan die initiële cadeaubeleving. Ook moeten die dozen soms bewaard worden voor eventuele retourzendingen.

Voor veel van onze klanten bij Oerlemans Plastics is de flexibele kunststof verpakking/verzendenvelop een middel om hun product te beschermen tegen bijvoorbeeld bederf, vocht, schade, afhankelijk van het product dat erin verpakt wordt. Afhankelijk van de branche worden er diverse eisen gesteld aan functionaliteit en uitstraling. Voor de fashion fulfilment sector, waar dagelijks talloze producten als schoenen, jurken, broeken, shirts, jassen worden verzonden is dit niet anders. We bestellen vaak meerdere maten van een artikel, omdat we als het niet past het te grote of kleine maatje gewoon weer terug kunnen sturen.

Voor die en andere online bedrijven maken we bij Oerlemans een ontzettend mooi product, de webshopbags / verzendenvelop. Deze verzendzakken kunnen we in diverse materialen maken, met als groot voordeel dat deze zakken van 1 soort materiaal zijn en daardoor recyclebaar zijn en dus duurzaam ingezet kunnen worden. De zakken kunnen gemaakt worden uit nieuwe grondstoffen, recyclede grondstoffen, biobased grondstoffen of zelfs uit PCW (Post Consumer Waste) materiaal. De klant maakt hierin een keuze op basis van het gewenste uiterlijk, de functionaliteit en de uitstraling naar zijn/haar klanten.

We produceren deze zakken in klantspecifieke formaten, met diverse handige mogelijkheden zoals het aanbrengen van een handvat of het toevoegen van een tweede sluitstrip die kan dienen om een retourzending te doen van je verkeerd bestelde maatje.

Door onze mogelijkheden in flexo drukwerk kunnen wij de webshopbags bedrukken in maximaal 10 kleuren, waarmee de consument echt een mooi bedrukt cadeautje thuis krijgt en waarmee onze klanten hun verzendverpakkingen kunnen inzetten als reclamemiddel en cadeauverpakking voor de consument. Want zeg nu zelf, wat is er leuker dan een mooi ingepakt cadeautje in ontvangst te nemen.

In onderstaande weblink ziet u hoe het productieproces van onze webshopbags in elkaar steekt.

Geschreven door Tibor Tholen

Reacties

Plaats een reactie