Regelmatige updates over uw vakgebied?
8 augustus 2018 - 333 keer bekeken

EcoVadis
Duurzaamheid/Sustainability zijn termen die we veelvuldig horen en gebruiken. Voor mij betekent duurzaamheid op productniveau dat we met minder eindige grondstoffen een gelijke functionaliteit behouden. Oftewel minder aardolie en toch een passende verpakking.

Op het niveau van hoe ga ik met mijn relaties om, daar geldt een geheel andere duurzaamheid. Dan gelden milieu, arbeidsomstandigheden, eerlijke handelspraktijken en duurzaam inkopen. Kan ik, wanneer ik zo dadelijk uit mijn werkzame leven ben gestapt mezelf nog recht in de ogen kijken. Zonder dat ik me moet schamen voor hetgeen ik heb gedaan.

Dat ik niet de enige persoon op aarde ben die daar zo over denkt, bewijst wel de organisatie EcoVadis. Daar zijn bedrijven als AkzoNobel, Verizon, Nestlé, Johnson & Johnson, Heineken, Coca-Cola Enterprises, Nokia, L’Oréal, Bayer, Alcatel-Lucent, ING Bank, Air France-KLM, Centrica / British Gas, BASF, Merck samen met nog eens 20.000 bedrijven partner geworden van EcoVadis.

Bij EcoVadis wordt men gemonitord op het gebied van vele maatschappelijk verantwoorde indicatoren. Zodat men bewijst een betrouwbare partner te zijn. Dan hoeft de klant niet te twijfelen aan die mooie bruine ogen van mij. Nee, men krijgt een bevestiging, want ook EcoVadis heeft een goed gevoel in het zakendoen met Oerlemans Plastics.

Geschreven door Jan Wessemius

Reacties

Plaats een reactie